Generell informasjon

Amberly.no er en norsk nettbutikk som forholder seg til norsk lov. Vi sender ikke produkter til utlandet, men til hele Norge, med unntak av Svalbard, Jan Mayen og Bjørnøya.
Handel via Internett er regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, personopplysningsloven og markedsføringsloven. Lovverket finner du på www.lovdata.no.

Registrering

For å handle i vår nettbutikk, må du ha adresse i Norge (med unntak av Svalbard, Jan Mayen og Bjørnøya).
Du kan registrere deg som kunde hos oss, eller handle som gjest.
Registreringen er kostnadsfri og helt uten forpliktelser om kjøp.
Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende ifølge norsk lov være over 18 år.

Adresse

Du som vår kunde er selv ansvarlig for å oppgi riktig adresse og postnummer. Adresseendringer gjøres på Min Side.
Den adressen som er oppgitt, blir automatisk din leveringsadresse.

Priser

Alle priser er oppgitt inkludert merverdiavgift i norske kroner.
Alle kostnader knyttet til kjøpet (varer og eventuelle fraktkostnader eller gebyrer) vil komme tydelig frem i kjøpsprosessen.
Vi tar forbehold om tekniske feil, som kan forekomme i forbindelse med kjøp, og i forbindelse med handlekurven.
Tilbud gjelder så langt lageret rekker, eller innen fristen som er oppgitt i markedsføringen av disse.

Betaling

Betaling skjer enten med Vipps eller Bambora (og deres partnere). Beløpet trekkes når varen er sendt.

Kortbetaling skjer ved enten Visa, MasterCard og Maestro. Fakturering av kredittkortet ditt blir gjort direkte.

I samarbeid med Collector Bank tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Collector Bank. Mer informasjon og generelle kredittvilkår for betalingsløsningen finner du på bill.collectorpayments.no.

Ved valg av faktura er forfallstiden 14 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt eller til din folkeregistrerte adresse avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt logge inn på bill.collectorpayments.no og søke om en delbetalingsavtale.

For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk.

En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Collector Bank Payment Services AS, og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.

Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling

Collector Bank’s kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt Collector Bank’s kundeservice via e-post på bill@collectorpayments.no eller via telefon 21 89 63 20, mandag – fredag kl. 08.00 – 17.00

Dersom du har betalt din faktura eller delbetaling, men senere angrer på ditt kjøp har du et tilgodehavende hos Collector Bank. Collector Bank tilbakebetaler den summen du har betalt etter at vi har fått opplysninger fra forhandler om godkjent retur. Tilbakebetalingen vil skje til din konto og du må derfor informere oss om ditt bankkontonummer og fakturaopplysninger.

Reklamasjon

Reklamasjonsfristen er normalt 2 år etter at du mottok varen. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år.

For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen, senest to måneder etter oppdagelsen av feilen. Våre produkter har 2 års reklamasjonsfrist.

Skulle det være en feil i leveringen din, skal du kontakte kundeservice innen 7 dager, og forklare utfyllende hva som er feil med leveringen. Vi vil ta kontakt med deg så snart vi har sett på reklamasjonen din, og senest innen 3 virkedager.

Skade

Dersom varen er skadet under transport, ønsker vi at du sender et bilde som viser skaden i en mail til oss innen 7 dager. For å få nytt produkt av oss, sender du den skadede varen i retur til oss. Vi dekker selvsagt returfrakten.

Angrerett

Du har 14 dagers angrerett på alle varer fra amberly.no i tråd med angrerettloven.
Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten, kreves det at varen leveres tilbake i fullverdig stand uten skader, og at den ikke er åpnet. Åpnede varer godtas ikke.
Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi sender ut informasjon til alle våre kunder via e-post om angrerettloven. Last ned angrerettskjema og legg dette ved forsendelsen.
Vi anbefaler å ta godt vare på originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen.

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

  • Angreretten betinger at kunde bærer kostnadene selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom forbrukren uttrykkelig har valgt en annen type levering er dette en kostnad som bæres av kunde (jf. Angrerettloven § 24).
  • Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene tilbake. (jf. Ang Angreretten § 25)
  • Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25).

Feil med leveransen

Dersom det har skjedd en feil med leveransen din, og varene du har mottatt ikke samsvarer med det du har bestilt, bes du kontakte kundeservice. Har vi sendt deg feil produkt, sender vi selvfølgelig det riktige produktet til deg.

Ikke mottatt pakke

Dersom pakken ikke er kommet frem til deg, ber vi om at du kontakter kundeservice. Vi vil da ta kontakt med fraktleverandør. Finner vi ikke pakken, sender vi nye varer til deg.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på telefon 23  400  500 eller www.forbrukerradet.no.

Amberly Cosmetics AS – Orgnr: 997 883 217 MVA